Často kladené otázky

  1. Je tovar skladom?

    • Tovar nedržíme skladom. Žiaden z tovarov uvedených na našej stránke nie je skladom na pobočke v Jablonke, ani na depe v Ružomberku. Firma Michal Praženica KUPSITO funguje ako „sprostredkovateľ“ tovaru z Poľska. Tovar je objednaný až po uhradení potvrdenej objednávky, v určitých prípadoch po vzájomnom dohovore.

  2. Kedy mi tovar príde?

    • Oficiálne je stanovená dodacia lehota 5-10 pracovných dní.

    • Výnimočne sa môže stať, že samotný inzerent uvádza dodaciu lehotu dlhšiu ako našich 5-10 pracovných dní. V takom prípade na to dodatočne zákazníka upozorníme telefonicky alebo emailom. Dlhšia dodacia lehota je najmä pri tovaroch typu „nábytok, sedacie súpravy a pod.“ alebo pokiaľ inzerent čerpá dovolenku. Pokiaľ zákazník nesúhlasí s dĺžkou dodacej doby tak sa pristúpi k stornu objednávky.

    • Vo výnimočných prípadoch sa taktiež môže na našej stránke objaviť tovar ktorý samotní Poľský inzerenti nemajú skladom ale objednávajú ho z zahraničia (Čína, Singapur, USA...). Dodacia lehota takéhoto tovaru sa pohybuje medzi 20-40 prac. dňami. Takýto tovar neobjednávame. Ak obdržíme objednávku s takýmto tovarom tak na to zákazníka upozorníme, zákazník si zvolí buď tovar od iného inzerenta alebo pristúpime k stornu objednávky.

    • Pozn.: Doručovateľská firma KupSiTo Global, s.r.o. zabezpečuje len dovoz tovaru. Samotnú montáž nábytku (iného doručeného tovaru) za štandardných okolností neponúka.

  3. Kedy mi môj tovar objednáte, stačí odoslať objednávku?

    • Objednávku je potrebné najprv uhradiť. Tovar je objednaný až po uhradení plnej čiastky alebo zálohovej platby (10% z ceny tovaru + poštovné). Bližšie informácie sú uvedené v potvrdzujúcom emaily ktorý obdržíte automaticky po odoslaní objednávky.

    • Pokiaľ máte záujem objednávanie urýchliť, tak nám zašlite potvrdenie o prevode alebo fotografiu poštovej poukážky. Následne tovar objednáme a nečakáme na obdržanie samotnej platby.

    • Pokiaľ si objednávate „použitý“ tovar, tak tento je nami vždy ešte dodatočne preverovaný u inzerenta (dostupnosť a stav). To môže byť dôvod, prečo Váš tovar nebol objednaný ihneď po tom ako sme obdržali Vašu platbu, potvrdenie. „Nový“ tovar je objednávaný ihneď.

    • Tovar na plnú dobierku vo väčšine prípadov nevysielame.

  4. Prečo je niektorý tovar označený ako „Nedostupný“?

    • Tovar ktorý je označený ako „Nedostupný“ nie je možné objednať. Tovar nie je možné objednať lebo:

      • inzerent ponúka tovar ako súkromná osoba

      • inzerent ponúka tovar len na osobný odber (neposiela v rámci PL)

      • jedná sa o inzerenta, ktorý samotný tovar nemá skladom ale objednáva ho zo zahraničia (Čína, USA...)

      • jedná sa o nedôveryhodného inzerenta ktorý bol takto označený na základe našich vlastných skúseností s ním

    • Na stránke Kupsito.sk sa taktiež nachádzajú celé kategórie (nie len jednotlivé tovary), ktorým bola možnosť zakúpiť tovar zablokovaná. Jedná sa o kat. ako napríklad motory, čerpadlá, riadiace jednotky, kapoty, dvere, blatníky.... Tento tovar kvôli negatívnym skúsenostiam taktiež neobjednávame.

  5. Je na tovar poskytovaná záruka?

    • Slovenský zákazník kupuje tovar od Poľskej firmy Michal Praženica KUPSITO. Sídlo firmy a taktiež miesto predaja je na území Poľskej republiky, preto pri predaji platia záručné podmienky poľského Obchodného zákonníka alebo poľského Občianskeho zákonníka.

    • Na nový tovar je poskytovaná záruka 24 mes. pokiaľ je kupovaný fyzickou osobou (FO), pokiaľ nie je uvedené inak. Pokiaľ je nový tovar kupovaný právnickou osobou (PO), na takýto je poskytovaná záruka 12 mes., pokiaľ nie je uvedené inak.

    • Na použitý tovar je štandardne poskytovaná záruka 14 dní (tzv. záruka na odskúšanie), pokiaľ nie je uvedené inak.

    • Zakúpený tovar je možné vrátiť v lehote 14 dní, s výnimkami a podľa podmienok uvedenými v obchodných podmienkach (OP).

  6. Koľko a ako za tovar zaplatím?

    • Platbu za tovar je možné vykonať cez internet banking, poštovou poukážkou alebo priamo vkladom na účet.

    • Za tovar je možnosť zaplatiť buď plnú čiastku predom, alebo zálohovú platbu (10% z ceny tovaru + poštovné) predom a zvyšnú čiastku pri prevzatí.

    • V prípade zvolenia „zálohovej platby“ sa cena navýši o dobierku: +1€ (SR) alebo +2€ (ČR).

    • Tovar na plnú dobierku za bežných okolností nevysielame.

    • Pokiaľ máte záujem objednávanie urýchliť, tak nám zašlite potvrdenie o prevode alebo fotografiu poštovej poukážky. Následne tovar objednáme a nečakáme na obdržanie samotnej platby.

    • Pri vykonávaní úhrady je potrebné uviesť Variabilný symbol (VS, VS = číslo objednávky). Pokiaľ to z technických príčin nie je možné, tak VS napíšte do poznámky. Platba bez VS alebo s nesprávnym VS nebude spracovaná a pokiaľ nebude ani iným spôsobom možné priradiť platbu k objednávke, tak bude do 14 dní vrátená na číslo odosielateľa.

    • Informácie o účte:

      • Meno a priezvisko: Milan Čelko
        Adresa: Bystrická cesta 2138/122, 03401 Ružomberok
        Všeobecná úverová banka
        Mlynské nivy 1
        829 90 Bratislava 25
        IBAN: SK2902000000003837334751
        SWIFT/BIC: SUBASKBX

    • Informácia o DPH:

      • Predávajúci informuje kupujúcich, že DPH (daň z pridanej hodnoty) je tzv. nepriama daň, to znamená, že sa nepriamo premieta do ceny tovaru či služby.

      • Myšlienka dane z pridanej hodnoty spočíva v odvedení dane z rozdielu ceny medzi vstupom a výstupom, teda o koľko sa cena tovaru navýši.

      • Takže dodávateľ (ak je registrovaný ako platca DPH) musí odviesť z obchodu časť hodnoty, ak je tento obchod predmetom dane.

      • Naopak, odberateľ za istých podmienok môže požiadať o vrátenie dane, ktorú pri obchode zaplatil dodávateľovi (platcovi DPH). Výška DPH v Poľsku je stanovená vo výške 23%.

      • Predávajúci zároveň informuje kupujúcich, že pri niektorých produktoch (tovaroch), ktoré kupujúci zahrnie do svojej objednávky, môže byť kúpna cena za predmetný tovar navýšená práve o sadzbu rovnajúcu sa výške DPH v Poľsku, t.j. o 23%. V prípade, ak nastane takáto okolnosť, predávajúci o tom bude informovať kupujúceho a to pred samotným potvrdením objednávky.

      • V prípade, ak kupujúci nebude súhlasiť s navýšením kúpnej ceny o 23%, predávajúci mu môže poskytnúť alternatívny tovar alebo bezplatné stornovanie objednávky.

  7. Prečo sú niektoré inzeráty nesprávne preložené?

    • Pôvodne ide o Poľskú inzerciu ktorá je prekladaná automaticky. Po prijatí platby je objednávka spracovaná, pôvodné znenie inzerátu je porovnané s prekladom a v prípade, že došlo k nesprávnemu preloženiu, ktoré výrazne mení povahu inzerátu, tak na to bude zákazník upozornený ešte pred objednaním tovaru.

  8. Poskytujete aj tzv. repasované diely?

    • Na stránke sa môžu vyskytovať aj inzeráty na tzv. repasovaný tovar. Jedná sa prevažne o auto-moto komponenty. Pri „repasoch“ je potrebné poslať Váš starý diel poľskému predajcovi, ten diel zrepasuje a pošle naspäť. Danú službu neponúkame a pokiaľ si zákazník zvolí daný inzerát tak ho upozorníme aby si zvolil tovar od iného inzerenta ponúkajúceho samotný tovar, nie službu „repas tovaru“.

  9. Je možnosť kúpiť tovar aj od iných predajcov z Poľska?

    • Áno, naša firma funguje ako sprostredkovateľ tovaru z celého Poľska. Pokiaľ si nájdete tovar od poľského predajcu o ktorý by ste mali záujem a predajca neposiela tovar na Slovensko alebo z iných dôvodov by ste chceli využiť naše služby tak nám pošlite odkaz s textom na emailovú adresu info@kupsito.sk a budeme Vás kontaktovať.

  10. Je potrebná registrácia?

    • Nie, registrácia nie je potrebná pre nákup tovaru. Momentálne slúži zákazníkovi pre uľahčenie nakupovania v podobe uloženia fakturačných údajov.

  11. Čo znamená „platnosť ponuky“?

    • Inzerent uvádza pri tvorbe inzerátu či chce aby bola jeho platnosť ohraničená „časovo“ alebo „do vypredania zásob“. Takéto inzeráty majú potom zobrazený odpočet. Po uplynutí času sa nášmu zákazníkovi inzerát už nezobrazuje. Pokiaľ inzerent svoj inzerát ani po uplynutí doby nepredal a náš zákazník má o tovar záujem tak mu odporúčame aby počkal kým inzerent nezverejní inzerát znovu alebo nás môže kontaktovať na info@kupsito.sk.

  12. Nepodarilo sa mi nájsť tovar ktorý som hľadal.

    • Pokiaľ ste nenašli alebo neviete ako najjednoduchšie vyhľadať Váš tovar, tak Vám odporúčame použiť návod rozpísaný pod nasledovným odkazom. (na danom odkaze sa pracuje)

  13. Aký je spôsob doručenia?

    • Spôsob doručenia tovaru je na výber:

      1. kuriérom DHL (Parcel)

        • jedná sa o balíky do 50 kg a max. rozmeroch dĺžka = 2m a súčet dĺžky + obvodu = 3 m, alebo ťažšie zásielky ktoré je možné rozdeliť na menšie ktoré spĺňajú dané limity

      2. kuriérom DHL (Cargo)

        • ide o zásielky ktoré rozmermi a váhou presahujú „Parcel“ (paletové zásielky, nadrozmerné zásielky)

      3. osobný odber na „depe v Ružomberku“

        • osobný odber je možný na mieste pobočky firmy KupSiTo Global, s.r.o., Jelence 11, 034 01 Ružomberok

      4. individuálna preprava

        • vo výnimočných prípadoch sa deje rozvoz prostredníctvom firmy KupSiTo Global, s.r.o., ktorá vykoná rozvoz vo vlastnej réžii svojimi dopravnými prostriedkami

  14. Mám záujem kúpiť viac tovarov od toho istého inzerenta.

    • Pokiaľ máte záujem nakúpiť viacej tovarov od jedného inzerenta alebo Vás len zaujíma celá ponuka, akú daný predajca má, tak po otvorení akéhokoľvek inzerátu toho predajcu je pod tlačidlom „Vložiť do košíka“ možnosť otvoriť:

      • „daný tovar v ponuke tohto predajcu“

      • a „celá ponuka tohto predajcu“

V prípade akýchkoľvek iných otázok nás môžete kontaktovať: