Tovar bol pridaný do košíka.
Model plachetnice HMS Victory VIC45
Tovar bol pridaný do košíka.

Model plachetnice HMS Victory VIC45

Model plachetnice HMS Victory VIC45

Kód tovaru: 13089262708

  • Stav: Nové
  • Značka: Iné
  • Typ gadgetu: Film, hra, kniha, komiks, hudba
  • Predmet, téma: ZA DARČEK
  • Hmotnosť produktu s obalom: 0,15 kg

POZOR: v prípade možnosti výberu farby, typu, vzoru ju uveďte do poznámky

656,30 € 472,54 € s DPH
Vypredané

POPIS PRODUKTU

Model jednej z najznámejších plachetníc histórie - HMS Victory. - plachetnica parníka britského námorníctva postavená v rokoch 1759-1765 v Chatham Dockyard.

Názov lode - Victory - Victory bol zvolený na pamiatku víťazstiev britskej armády počas r. Sedemročná vojna v bitke pri Mindene a bitke pri Abrahámových plániach, ako aj v námorných bitkách pri Lagose a Quiberonskom zálive. Stavebné náklady boli 63 176 £ 3 šilingy, čo je v dnešných cenách približne 50 miliónov libier. Pri stavbe bolo použité drevo zo 6000 stromov a 90 % použitého materiálu bol dub.

Prvé roky služby lode strávila v zálohe, s odstránenými sťažňami stála 13 rokov na ústie rieky Medway. V marci 1778 bol John Lindsay vymenovaný za prvého veliteľa lode. V máji toho istého roku však vlajku na lodi vztýčil admirál Augustus Keppel a velenie lode prevzal kontradmirál John Campbell. Loď bola potom vyzbrojená železnými 32 a 42-librovými delami (30 kanónov), 30 24-librovými delami a 40 12-librovými delami. Neskôr pribudli ďalšie dve 68-librové karonády. Pod velením admirála Keppela sa loď zúčastnila prvej bitky o Ushant. V decembri 1781 sa loď pod velením kapitána Henryho Cromwella a pod vlajkou kontradmirála Richarda Kempenfelta zúčastnila druhej bitky o Ushant. V roku 1797 sa loď, už pod velením veliteľa Roberta Caldera a pod vlajkou admirála Sira Johna Jervisa, zúčastnila bitky pri myse St. Vincent. Po nevyhnutnej renovácii sa počet zbraní zvýšil na 104. Počas služby sa zmenila maľba lode.

Trafalgar - najznámejšia námorná bitka zahŕňajúca HMS Victory - lode francúzsko-španielskej flotily vyplávali v r. lineárny útvar na severe. Okolo poludnia 21. októbra 1805. Na myse Trafalgar zaútočil britský admirál Horatio Nelson na nepriateľa s dvoma kolónami plaviacimi sa cez nepriateľskú líniu. Tento bojový plán mal odrezať najsilnejšie lode nepriateľa v presile a vysporiadať sa so zvyškom.

Pravý stĺpec 15 lodí pod velením C. Collingwooda na Royal Sovereign mal odrezať zadnú časť garda a ľavica, 12-lodná loď pod velením Nelson on Victory, by odrezali stred. Kým sa tento manéver vykonával, Francúzi a Španieli pokračovali v paľbe na blížiace sa britské lode, čo spôsobilo zmätok. slabý vietor, britské kolóny sa pomaly pohybovali takmer hodinu, nedokázali opätovať paľbu, Victory bol stále pod paľbou O 12:45 Victory preťali nepriateľskú líniu medzi Bucentaure a Redoutable Vymenili sa ručné zbrane, keď sa dve flotily priblížili Francúzski strelci z Redoutable zaútočili Angličania zhora, z výstroja Veliteľ britskej flotily, ktorý sa ako obvykle vyznačoval šatami, bol pre nich ľahkým terčom. O 13:15 ho zastrelil francúzsky námorník. Až po chrbticu. Admirál sa prikázal preniesť do podpalubia, aby si to posádka nevšimla. Zomrel o 16:30. Bitka však bola vyhratá. Vďaka vysokej morálke a použitej taktike získal Nelson svoje posledné víťazstvo. Spojenci stratili 22 lodí, asi 3250 mŕtvych, asi 2500. ranených a asi 7 tis. zajatý. Zahynulo 449 britských námorníkov. Táto bitka znamenala začiatok veľkej britskej hegemónie nad moriami sveta, ktorá výrazne prispela k vytvoreniu britského koloniálneho impéria.

Loď bola potom prerobená. V nasledujúcich rokoch uskutočnila plavby v rámci blokády pobrežia Francúzska a tiež sa dvakrát plavila pod vlajkou admirála Jamesa Saumaréza v kampaniach v Baltskom mori. Loď skončila svoju službu 7. novembra 1812, keď ju zmenili na vrak a kotvila v Gosporte. Vďaka rozhodnutiu bývalého veliteľa lode a neskôr prvého lorda admirality Thomasa Hardyho nebola loď určená na demoláciu. V roku 1889 bola loď prispôsobená charakteru Námornej školy telegrafie. V tejto funkcii loď slúžila až do roku 1904. Po skončení 1. svetovej vojny bol na záchranu lode zriadený špeciálny „Save the Victory Fund“, ktorý organizovala British Maritime Discovery Society, získala podporu aj vtedajšej britskej vlády. Nakoniec 12. januára V roku 1922 bolo Victory umiestnené v najstaršom doku na svete: Dock 2 v Portsmouthe na obnovu. V roku 1928 kráľ Juraj V. oficiálne dokončil obnovu lode.

Dnes je HMS Victory múzeom kus, ale stále aj vlajková loď britského kráľovského námorníctva. Loď „Victory“ ako múzejná loď ročne navštívi približne 350 000 návštevníkov. Loď sa momentálne nachádza v Portsmouthe.

Náš model sa vyznačuje veľkou pozornosťou venovanou detailom. Bol verne reprodukovaný a zmenšený na základe historické plány a kresby.

Ručne vyrobené hlavne od drNiektoré exotické, ale aj kovové a prírodné materiály spôsobom podobným konštrukcii pôvodnej lode.

Výroba modelu trvala niekoľko stoviek hodín.

Umelecké remeselné spracovanie.

Výroba modelu trvala niekoľko stoviek hodín. p>

Precízne spracované, rafinované prvky, ako sú plachty a takeláž, 3 rady kovových kanónov na každej strane, kovový volant, záchranné člny, kovové lampy, bohaté ozdoby. Model neobsahuje žiadne plastové diely. Je kompletne zmontovaný a pripravený na postavenie.

Model je umiestnený na drevenom podstavci s názvom lode.

Starostlivé balenie - model je zabezpečený drevenou klietkou vložené do kartónovej škatule.

Rozmery: d. 47 cm, v. 52 cm

PODOBNÉ PRODUKTY